[O1] szarpie jak jest zimny + błąd 17965

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • w_a_p
    Classic
    • 2010
    • 3

    [O1] szarpie jak jest zimny + błąd 17965

    no zobaczymy jeszcze ale softu na sucho napewno niebedzie... pomęczę się jeszcze tym spadającym na pysk momentem a później ogień
  • prezesus
    Classic
    • 2008
    • 31

    #2
    [O1] szarpie jak jest zimny + błąd 17965

    Witam

    Dużo sobie czytałem na forum i nie do końca znalazłem odp na moje pyt.
    A wiec wyłączała mi się turbina przy 3000 obr. na trójce, więc wymieniłem: zawór N75 i przepływkę i czujke temperatury, następnie skasowałem błędy i wszystko jak ręką odjął.
    Teraz zrobiłem 1000km i wyskakuje mi błąd 17965(coś od ciśnienia chyba) do tego samochód zaczyna szarpać na 2 i 3 biegu miedzy 2-3tyś obr. jak jest zimny, ale mocy nie traci idzie jak pocisk.
    Oczywiście przegoniłem ją na trzecim biegu...kierowniczki również ruszały się bez problemu...
    przebieg samochodu 130tys.
    Proszę o podpowiedź i pomoc, bo za tydzień jadę na urlop...
    www.komputronik.pl

    Komentarz

    • rkb
      RS
      • 2008
      • 2152
      • Rapid Spaceback (NH1)
      • CYVB 1.2 TSI 110 KM

      #3
      Turbo/Charge Pressure Control - ja bym wężyki sprawdził, mogą być jakieś nieszczelności.
      Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

      Komentarz

      • Ziomal
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 5841
        • Octavia I (1U2)
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

        #4
        prezesus, zrób tak jak kolega wyżej napisał.
        Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

        Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

        Jest O1 1.6 BFQ

        Komentarz

        • prezesus
          Classic
          • 2008
          • 31

          #5
          dziekuje za info, zapomniałem dodać ze dziwne dzwieki do tego wydaje jak puszczam gaz i schodzi z obrotów to jak by piszczał, swistał dziwny dzwiek jakis, nie potrafie opisać.
          www.komputronik.pl

          Komentarz

          • rkb
            RS
            • 2008
            • 2152
            • Rapid Spaceback (NH1)
            • CYVB 1.2 TSI 110 KM

            #6
            czyli najprawdopodobniej to co pisalem zlec jakiemus fachowcowi albo sam zdejmij pokrywe silnika, pozdejmuj i przeczysc wezyki to bedziesz widzial czy ktorys jest przerwany, naprawa tego to groszowa sprawa, ale przy dluższej jezdzie autem w tym stanie bedzie kiepsko.
            Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

            Komentarz

            • Ziomal
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 5841
              • Octavia I (1U2)
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

              #7
              Zamieszczone przez prezesus
              dziekuje za info, zapomniałem dodać ze dziwne dzwieki do tego wydaje jak puszczam gaz i schodzi z obrotów to jak by piszczał, swistał dziwny dzwiek jakis, nie potrafie opisać.
              norma w tych silnikach.
              Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

              Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

              Jest O1 1.6 BFQ

              Komentarz

              • prezesus
                Classic
                • 2008
                • 31

                #8
                dobra dzieki. wymienie te wezyki i zobacze. juz jestem ustawiony z kuzynem ktory ma zaplecze techniczne...dam znać co i jak.
                www.komputronik.pl

                Komentarz

                • smer
                  RS
                  • 2008
                  • 2021
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BKD 2.0 TDI 140 KM

                  #9
                  I jak prezesus, pomogła wymiana wężyków na to sapanie i spadek mocy? Bo mam dokładnie te same objawy i muszę coś zacząć kombinować, gdy będę miał chwilę czasu..

                  ps. Wyświetla mi:
                  17965 - Charge Pressure Control : Positive Deviation
                  P 1557 - 35 - 10 ---
                  intermittent
                  Życie nie jest ani tak złe, ani tak dobre, jak to sobie wyobrażamy.

                  Piszę poprawnie po polsku.

                  Komentarz

                  • prezesus
                    Classic
                    • 2008
                    • 31

                    #10
                    Witam

                    Więc tak, wymieniłem wężyki i jest poprawa ale to jeszcze nie to!
                    Turbina rzadko bo rzadko ale sie wyłączy przy powolnym i jednostajnym przyspieszaniu na 3 biegu przy 3tyś. przy tym sie zapala kontrolka check engine.
                    Ale jak jej wciskam to idzie jak torpeda, bez żadnego zająknięcia i wszystko działa.
                    Szarpanie nadal jest, ale już nie takie, a co do dźwięków to nie chodziło mi o świst turbiny bo znam go tylko o mniej wiecej taki : {łyy łyy... łyyyiiiii} jak puszczam nogę z gazu z 3tyś.
                    Co do kontrolki Chec engine to gaśnie po kliku odpaleniach. Podobno jak komputer nie odnotuje danego błędu to po 5 odpaleniach sam go kasuje, czy to prawda?
                    PS Wrzucę zaś schemat wężyków bo mam z ASO, tylko muszę zeskanować.
                    www.komputronik.pl

                    Komentarz

                    • rkb
                      RS
                      • 2008
                      • 2152
                      • Rapid Spaceback (NH1)
                      • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                      #11
                      bylbym wdzieczny za schemat, chyba sie wku***** i wszystkie powymieniam bo komp pokazuje bledy nieszczelnosci a ASO mowi ze wezyki sa ok :roll:
                      Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                      Komentarz

                      • prezesus
                        Classic
                        • 2008
                        • 31

                        #12
                        Sorka ze jeszcze nie dodałem, ale czasu nie mam skanera uruchomić...moze dzis wieczorem.
                        A teraz mam pytanie: czy oddać moją turbinę od ASV do regeneracji czy kupić jakąś inną lepszą, mniej zawodną?

                        [ Dodano: Pią 11 Gru, 09 11:18 ]
                        Witam

                        Przyszła zima o znowu bardziej szarpie przy 2,5tyś obrotów na dwójce...

                        [ Dodano: Czw 18 Lut, 10 14:28 ]
                        Witam

                        Po awarii forum część tego postu zniknęła, ale natrafiłem na ziomka co rozwiązał ten problem w swoim leonie, mianowicie oddał do regeneracji jeden z uszkodzonych wtrysków i wszystko jak ręką odjął.
                        Zgłębiam temat... napisze coś najwyżej.
                        www.komputronik.pl

                        Komentarz

                        • 4tech
                          RS
                          • 2008
                          • 4199
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                          • BKD 2.0 TDI 140 KM

                          #13
                          prezesus, napisz proszę co Ci wyszło po wszystkich zabiegach... Mam podobny problem, ale u mnie z kolei komp wywalał problem z czujnikiem prędkości pojazdu... Wymieniony i dalej to samo... Wężyki obejrzałem i niby ok. Nie wiem gdzie dalej się rozglądać.
                          Szarpanie, które obserwuję u siebie, występuje najbardziej na 2 i 3 biegu w przedziale prędkości 20-50 km/h. Co ciekawe, to wcale nie znaczy, że później zanika. Szarpanie występuje przede wszystkim w momencie "luźnej" jazdy, czyli kiedy jadę w korku tak, że ani nie przyspieszam, ani nie zwalniam. Nie wiem czego się chwycić...
                          O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                          Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                          Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                          Komentarz

                          • mroko
                            Rider
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 659
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            #14
                            A czy po wymianie czujnika komputer nie pokazuje już błędu?
                            Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                            Komentarz

                            • 4tech
                              RS
                              • 2008
                              • 4199
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                              • BKD 2.0 TDI 140 KM

                              #15
                              Wczoraj sprawdziłem, jest błąd. No to nie kumam...
                              Spróbuję jeszcze inny czujnik. Może złapię nowy. Choć ten, który mam wstawiony jest sprawny i też oryginał...
                              O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                              Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                              Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                              Komentarz

                              • mroko
                                Rider
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 659
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                #16
                                W takim razie sprawdź wiązkę idącą do czujnika.
                                Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                                Komentarz

                                • 4tech
                                  RS
                                  • 2008
                                  • 4199
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                  • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                  #17
                                  Sama wiązka do czujnika jest ok, ale obawiam się o przepust kabli pod akumulatorem... ops:
                                  Potrzeba chwilę czasu żeby całość rozebrać i przejrzeć, ale trzeba będzie to zrobić...
                                  O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                                  Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                                  Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                                  Komentarz

                                  • prezesus
                                    Classic
                                    • 2008
                                    • 31

                                    #18
                                    hej

                                    Wlałem do paliwa magicznego środku na oczyszczanie wtrysków i na całym baku ani razu turbina się nie wyłączyła, powtórzyłem zabieg i to samo tylko jak teraz nie wlewam to turbina się wyłącza! Ale co dziwne i najważniejsze żadna kontrolka sie już przy tym nie zapala i jak vagiem 409.1 sprawdzam to nie ma żadnego błędu :shock:
                                    brakuje w tym temacie wielu wpisów ponieważ zniknęły jak forum padło.
                                    przepływka oraz n75 wymienione )
                                    www.komputronik.pl

                                    Komentarz

                                    • Maicroft
                                      Moderator
                                      S_OCP MemberModeratorr
                                      • 2004
                                      • 25757
                                      • Audi

                                      #19
                                      17965/P1557/005463 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
                                      Possible Symptoms

                                      * Reduced power output
                                      * Limp mode

                                      Possible Causes

                                      * Boost Pressure too High
                                      * Hoses/Pipes incorrect connected, disconnected, blocked or leaking
                                      * Charger Pressure Control defective
                                      o VNT (variable nozzle turbo): nozzles stuck
                                      * Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) defective

                                      Possible Solutions

                                      * Check Hoses/Pipes to/between Components
                                      * Check Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)
                                      * Check / Clean / Replace Charge Pressure Control
                                      o Check / Clean mechanism for variable nozzles


                                      I kombinowac. Kierownice sie przycinaja i tyle. Zamiast sprawdzac bledy to czas zrobic logi dynamiczne.
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz

                                      • 4tech
                                        RS
                                        • 2008
                                        • 4199
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                        • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                        #20
                                        Czujnik nowy, wiązka sprawdzona, w zasadzie niemalże wszystkie kable i złącza w komorze silnika sprawdzone i dalej nic :cry:
                                        Zaobserwowałem jeszcze jedną ciekawostkę. Wcześniej nie zwróciłem zupełnie na to uwagi, ale zaczęło się wraz z kangurkami.
                                        Czasem na luzie jak stoję, silnik dostaje takich dziwnych drgawek. Zachowuje się zupełnie jak by nie było jednej poduszki pod silnikiem a druga była naderwana, choć wydaje mi się że nie jest. Musze rzucić na nie okiem. Dziś to nastąpi, bo czas nagli, a na przyszły weekend jadę do Budapesztu, więc nie chciał bym żadnych niespodzianek...
                                        Może macie jeszcze jakieś pomysły ? PLEASE!
                                        O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                                        Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                                        Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                                        Komentarz

                                        • prezesus
                                          Classic
                                          • 2008
                                          • 31

                                          #21
                                          I kombinowac. Kierownice sie przycinaja i tyle. Zamiast sprawdzac bledy to czas zrobic logi dynamiczne.
                                          głupio się przyznać ale nie potrafię tego zrobić, szukałem i coś nie mogłem znaleźć jak to zrobić.

                                          [ Dodano: Wto 08 Cze, 10 09:18 ]
                                          Z chęcią bym do kogoś w pobliżu podjechał, by mi pomógł
                                          www.komputronik.pl

                                          Komentarz

                                          • 4tech
                                            RS
                                            • 2008
                                            • 4199
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                            • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                            #22
                                            Panowie, ja swój problem kontynuuję w temacie

                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=547703

                                            Tam jest dokładnie to samo co u mnie. Dzięki za wsparcie.
                                            O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                                            Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                                            Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                                            Komentarz

                                            Pracuję...